Stopień nurkowy: GUE PSAI TMX Cave
Ilość nurkowań rocznie: 100
Ubezpieczenie: DAN Pomógł: 11 razy Wiek: 53 Dołączył: 25 Wrz 2007 Posty: 2601 Skąd: Śląsk
Wysłany: 16-04-2016, 18:36
Piotr Głoskowski napisał/a:
Tak, tak Adam.
Manipuluje mną TVN, ktoś mi podsuwa fałszywe dane, a w genach mam tradycję zdrady środowiska kierowców.
Coś w tym jest
Fakty są takie jak podajesz tyle ze interpretujesz je zgodnie z Twoja tezą "prędkość zabija" a ochronić nas mogą tylko opresyjne przepisy.
Tym czasem system rejestrujący punkty karne kierowców zastygł w miejscu po likwidacji fotoradarów kierowcy zamiast ustawiać alarm w nawigacji w terenie zabudowanym 50 + 5 km/h ustawiają 50+ 45km/h czyli śmigamy bezstresowo szybciej
Ilośc zabranych praw jazdy ( brak punktów karnych) spadła o set %
A przed nami kolejne złagodzenie przepisów drogowych i kolejne restrykcje nałożone na drogówkę ale ty oczywiście dalej swoje
_________________ Instruktor NAUI # 49419 http://www.naui.org
"God is at the bottom of the sea and I dive to find him" Enzo Maiorca
Stopień nurkowy: P4 full TMX
Ilość nurkowań rocznie: 90 Pomógł: 8 razy Wiek: 62 Dołączył: 11 Wrz 2012 Posty: 1082 Skąd: Koszalin
Wysłany: 18-04-2016, 00:18
Jest taka słynna z fotoradarów trasa Koszalin-Człuchów, którą od dobrych kilku lat przemierzam regularnie klika razy w miesiącu.
W czasach największej eskalacji fotoradarowej (lato 2105) na tym odcinku było (licząc od strony Koszalina):
1. Fotoradary stałe: Manowo, Grzybnica, Kłanino, Przydargiń, Biały Bór, Rzeczenica i Stołczno - razem 7 szt.
2. Śmietniki gminne, w każdej z gmin po jednym, latem gmina Rzeczenica dokupiła drugi:
Manowo, Bobolice, Biały Bór, Rzeczenica x2, Człuchów - razem 6 szt.
Były przypadki, że wszystkie śmietniki były wystawione.
Tym sposobem na odcinku o długości 100 km bywało łącznie 13 punktów pomiaru prędkości. A więc średnio co 7,7 km.
Dodatkowo od czasu do czasu również człuchowska policja lubiła stawać z laserówką w krzakach na starym pasie startowym (odcinek 3 km pomiędzy Białym Borem i Rzeczenicą) i łapać na 90 km/h.
Teraz wszystko zniknęło, nawet policji z suszarką na pasie startowym w tym roku nie widziałem. Przez blisko 4 miesiące "wolności" nie zaobserwowałem na tym odcinku jakiejś brawury i nonszalancji kierowców na obszarach oznaczonych jako zabudowane. Zdecydowana większość jeździ tam z sensowną prędkością 50-80 km/h. Ponieważ drogi 11 oraz 25/11 są naszymi "autostradami" południe-północ prowadzącymi na środkowe wybrzeże, w sezonie ruch jest bardzo duży. Zobaczymy więc ile wypadków przybędzie w sezonie. Szacuję, że niewiele. Albo ubędzie. Bo najbardziej skutecznymi ogranicznikiem prędkości na tej trasie są licznie sunące ciężarówki.
_________________ Pozdrawiam
-----------------------------------------------------
"Wiem tylko to, co sam widziałem." - Ernest Hemingway
"Zwieść cię może ciągnący ulicami tłum..." - Michał Zabłocki
Stopień nurkowy: nTMX, Cave, GUE FT
Ilość nurkowań rocznie: 60 Pomógł: 9 razy Wiek: 56 Dołączył: 26 Wrz 2011 Posty: 1040 Skąd: Łódź
Wysłany: 21-04-2016, 00:08
Pytanie za 100 pkt. - co łączy te filmiki i powoduje, że są śmieszne a nie straszne? Nawet ten z dzieckiem na pasach?
Sławek - już to komuś kiedyś liczyłem: dramatyczne 13 pkt pomiaru / 100 km.
Osobnik jeżdżący o 40 km/h ponad limit musi 13 razy zwolnić na odcinkach 300 metrowych, o 30 km/h na każdym ( dycha tolerancji). Razem przejedzie 13x300m wolniej, o 30km/h. Czyli 3900m na żółwia.
Gdyby jechał 130 km/h to by mu to zajęło 108 sekund.Zmuszony do snucia się 100 km/h przejedzie te 3900m w 144 sekundy.To 36 sekund różnicy. Na 100 km...
Jeśli będzie dokładniejszy i przed każdym radarem zwolni tylko na 200 metrach, to roznica wyniesie 72 vs 96 s. Całe 24 sekundy. Wyłączmy teraz te odcinki gdzie akurat przed nim jedzie ciężarówka. Zostanie kilkanaście sekund. Tyle co sięgnięcie przed wyjściem z auta po torbe z tylnego siedzenia.
Sławek - tak starasz się być pragmatyczny w postach o nurkowaniu - naprawde był powód do rozpaczy?
Stopień nurkowy: P4 full TMX
Ilość nurkowań rocznie: 90 Pomógł: 8 razy Wiek: 62 Dołączył: 11 Wrz 2012 Posty: 1082 Skąd: Koszalin
Wysłany: 21-04-2016, 01:50
Piotr Głoskowski napisał/a:
Pytanie za 100 pkt. - co łączy te filmiki i powoduje, że są śmieszne a nie straszne? Nawet ten z dzieckiem na pasach?
Dla mnie one wcale nie są śmieszne. Ale są pouczające, bo okazują burdel na naszych kiepskich drogach. Burdel wynikający z wielu przyczyn: braku mózgów, umiejętności i poczucia odpowiedzialności u kierowców, złego oznakowania dróg, kiepskiej jakości dróg (albo braku dróg) i braku jakiekolwiek systemu edukacji uczestników ruchu drogowego: kierowców, rowerzystów i pieszych.
Szczególnie znamienny był dla mnie fragment filmu, na którym kierowca skręcający na skrzyżowaniu w lewo wjeżdża od razu na prawy pas. Dlaczego? Bo na kursach tak uczą! Podobno wynika to z zasady trzymania się prawej strony. Tak uczą, bo idioci tak wymagają na egzaminach!!! Często obserwuję to na moich ulicach. Gdy z lewej skręca L-ka, wiem że na pewno pojedzie od razu na prawy pas.
Nasze egzaminy praktyczne na kierowców są zupełnie kretyńskie, pozbawione zasad zdrowego rozsądku. Tam rządzą jakieś kosmiczne urzędnicze zasady (zupełnie jak w "Zamku" Kafki), oderwane od rzeczywistości. W związku z tym kursy w żadnym stopniu nie przygotowują do normalnego jeżdżenia, uczą jedynie jak zdać egzamin w pobliskim WORD-zie. Ja nie dałbym prawa jazdy człowiekowi, który na egzaminie nie potrafi poruszać się sprawnie, płynnie i bezpiecznie z wykorzystaniem największej dozwolonej prędkości (tak samo, jak stopnia nurka jaskiniowego nie daje się pretendentowi, który nie opanował sprawnego poruszania się pod wodą). Ograniczenia prędkości są u nas tak radykalne, że w większości przypadków można jeździć bezpiecznie znacznie szybciej.
Słyszę też w mediach jakieś idiotyzmy edukacyjne dla pieszych. Ktoś zbulwersowany krytykował pieszych za to, że dziękują przepuszczającym ich na pasach kierowców. Mówił, że nie maja za co dziękować, bo pieszy to "święta krowa", a kierowca widząc pieszego przy przejściu ma zgadnąć, czy on akurat ma zamiar wyjść na ulicę, czy może jeszcze przez chwilę pogadać tuż przy krawężniku ze znajomym albo przez komórkę. Tymczasem kodeks drogowy wyraźnie mówi, kiedy kierowca musi ustąpić pieszemu.
Itd, itp. Gdy ja chodziłem do szkoły, uczono mnie tam bardzo dobrej zasady ochrony własnego życia i zdrowia na ulicy: "Zanim wejdziesz na jezdnię najpierw obejrzyj się w lewo. potem w prawo, a potem znów w lewo. Jeżeli nie widzisz zbliżającego się pojazdu - idź". Ja tę zasadę stosuję do dzisiaj. Czy dziś w szkołach też tak uczą dzieci bezpieczeństwa drogowego? Niee, dziś mówią dzieciakom: "Właź na ulicę kiedy chcesz, kierowca musi się zatrzymać."
Zamiast położyć nacisk na edukację uczestników ruchu i prawdziwą naukę jazdy i poruszania się po drogach i ulicach, w Polsce od 25 lat inwestuje się głównie w znaki ograniczenia prędkości, szykany i namiętnie maluje podwójne ciągłe. A od kilkunastu lat mieliśmy eskalację fotoradarową taką, jak w żadnym innym kraju. Nie podoba mi się to i koniec. Bo to świadczy o tym, że w Polsce ludzi (nie tylko kierowców) z założenia traktuje się przede wszystkim jak potencjalnych bandytów i oszustów. I jak źródło finansowania budżetów z mandatów.
I więcej nie chce mi się już na ten temat gadać.
_________________ Pozdrawiam
-----------------------------------------------------
"Wiem tylko to, co sam widziałem." - Ernest Hemingway
"Zwieść cię może ciągnący ulicami tłum..." - Michał Zabłocki
Stopień nurkowy: AdvEAN
Ilość nurkowań rocznie: 41
Oznaczenie stage: PTJA Pomógł: 51 razy Wiek: 53 Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 2707 Skąd: Łódź
Wysłany: 21-04-2016, 09:30
Sławek Hałka napisał/a:
Szczególnie znamienny był dla mnie fragment filmu, na którym kierowca skręcający na skrzyżowaniu w lewo wjeżdża od razu na prawy pas. Dlaczego? Bo na kursach tak uczą!
Mnie na kursie nauczono, że po skręcie należy zająć pas właściwy dla zamierzanego kierunku jazdy.
Chodzi Ci o fragment ok. 2:28? Nie wydaje mi się, żeby (jak najbardziej prawidłowa) chęć zajęcia pasa ruchu możliwie bliskiego prawej krawędzi jezdni była powodem tej kolizji. Widać wyraźnie, że zmiana pasa nastąpiła chwilę po skręcie (ten pierwszy samochód, który wjechał na chodnik rzeczywiście od razu pojechał na prawy pas).
Stopień nurkowy: GUE PSAI TMX Cave
Ilość nurkowań rocznie: 100
Ubezpieczenie: DAN Pomógł: 11 razy Wiek: 53 Dołączył: 25 Wrz 2007 Posty: 2601 Skąd: Śląsk
Wysłany: 21-04-2016, 10:21
Piotr Głoskowski napisał/a:
Pytanie za 100 pkt. - co łączy te filmiki i powoduje, że są śmieszne a nie straszne? Nawet ten z dzieckiem na pasach?
Sławek - już to komuś kiedyś liczyłem: dramatyczne 13 pkt pomiaru / 100 km.
Osobnik jeżdżący o 40 km/h ponad limit musi 13 razy zwolnić na odcinkach 300 metrowych, o 30 km/h na każdym ( dycha tolerancji). Razem przejedzie 13x300m wolniej, o 30km/h. Czyli 3900m na żółwia.
Gdyby jechał 130 km/h to by mu to zajęło 108 sekund.Zmuszony do snucia się 100 km/h przejedzie te 3900m w 144 sekundy.To 36 sekund różnicy. Na 100 km...
Jeśli będzie dokładniejszy i przed każdym radarem zwolni tylko na 200 metrach, to roznica wyniesie 72 vs 96 s. Całe 24 sekundy. Wyłączmy teraz te odcinki gdzie akurat przed nim jedzie ciężarówka. Zostanie kilkanaście sekund. Tyle co sięgnięcie przed wyjściem z auta po torbe z tylnego siedzenia.
Sławek - tak starasz się być pragmatyczny w postach o nurkowaniu - naprawde był powód do rozpaczy?
Masz jakąś psychozę ? Prędkość próbuje cię zabić ? Zostań w domu wejdź pod łóżko weź leki pomóż sobie
_________________ Instruktor NAUI # 49419 http://www.naui.org
"God is at the bottom of the sea and I dive to find him" Enzo Maiorca
Stopień nurkowy: GUE PSAI TMX Cave
Ilość nurkowań rocznie: 100
Ubezpieczenie: DAN Pomógł: 11 razy Wiek: 53 Dołączył: 25 Wrz 2007 Posty: 2601 Skąd: Śląsk
Wysłany: 21-04-2016, 10:45
Sławek Hałka napisał/a:
Piotr Głoskowski napisał/a:
Pytanie za 100 pkt. - co łączy te filmiki i powoduje, że są śmieszne a nie straszne? Nawet ten z dzieckiem na pasach?
Dla mnie one wcale nie są śmieszne. Ale są pouczające, bo okazują burdel na naszych kiepskich drogach. Burdel wynikający z wielu przyczyn: braku mózgów, umiejętności i poczucia odpowiedzialności u kierowców, złego oznakowania dróg, kiepskiej jakości dróg (albo braku dróg) i braku jakiekolwiek systemu edukacji uczestników ruchu drogowego: kierowców, rowerzystów i pieszych.
To wszystko prawda, a dalej to już zależy od tego jak podchodzimy do życia lub inaczej mówiąc ile mamy w sobie psychopaty
Ja mam świadomość że nie mam i nie chcę miec pełnej kontroli nad ludźmi w okół mnie akceptuję fakty i rozumiem że w praktyce kierowcy jeżdżą intuicyjnie że ruch drogowy nie odbywa się zgodnie kodeksem drogowym ale zgodnie zsytuacją na drodze umiejętnościami kierowcy iwłaściwościami jezdnymi pojazdów oraz warunkami panującymi na drodze łącznie z ich stanem. Takie są fakty a dodatkowo posiadanie lub nie posiadanie prawa jazdy oraz forma egzaminów lub ich braku w niektórych uregulowaniach prawnych nie wpływa na ilośc wypadków opierając sie danych stat.
Moze dlatego lubię kierowców bo rozumiem i akceptuję spontaniczność ludzką i wierzę że intelekt każdego kierowcy jest doskonalszy od najdoskonalszych stanowionych opresji urzędniczych
_________________ Instruktor NAUI # 49419 http://www.naui.org
"God is at the bottom of the sea and I dive to find him" Enzo Maiorca
Stopień nurkowy: P4 full TMX
Ilość nurkowań rocznie: 90 Pomógł: 8 razy Wiek: 62 Dołączył: 11 Wrz 2012 Posty: 1082 Skąd: Koszalin
Wysłany: 22-04-2016, 01:29
Piotr Głoskowski napisał/a:
Ale to chyba nie do mnie? Nie ja regularnie odgrzewam ten wątek.
Czy regularnie czy nie, nie ma znaczenia. Zabierając czasem głos, po prostu odgrzewasz. Więc i do Ciebie Piotr również. Bez Twojego postu nie byłoby mojego następnego.
Przestań, to tak chciałbyś powiedzieć: "Właściwie to ja tutaj nic właściwie nie mówię. Ale jeżeli już coś powiem, to przecież właściwie mnie tutaj nie ma." Ciekawa polityczna retoryka w kwestii bytu-niebytu.
_________________ Pozdrawiam
-----------------------------------------------------
"Wiem tylko to, co sam widziałem." - Ernest Hemingway
"Zwieść cię może ciągnący ulicami tłum..." - Michał Zabłocki
Stopień nurkowy: nTMX, Cave, GUE FT
Ilość nurkowań rocznie: 60 Pomógł: 9 razy Wiek: 56 Dołączył: 26 Wrz 2011 Posty: 1040 Skąd: Łódź
Wysłany: 24-04-2016, 08:50
Skoro i moja w tym wina to zauważ prosze, że trudno nie odpowiadać ta takie teksty:
Sławek Hałka napisał/a:
Gdy ja chodziłem do szkoły, uczono mnie tam bardzo dobrej zasady ochrony własnego życia i zdrowia na ulicy: "Zanim wejdziesz na jezdnię najpierw obejrzyj się w lewo. potem w prawo, a potem znów w lewo. Jeżeli nie widzisz zbliżającego się pojazdu - idź". Ja tę zasadę stosuję do dzisiaj. Czy dziś w szkołach też tak uczą dzieci bezpieczeństwa drogowego? Niee, dziś mówią dzieciakom: "Właź na ulicę kiedy chcesz, kierowca musi się zatrzymać.
Przecież to zwykła nieprawda. Nikt nigdzie nie uczy takich rzeczy. No chyba, że pod szkoleniowca podszył się jakiś psychopata... Programy edukacyjne dla dzieci są coraz ciekawsze i mądrzejsze. Nieporównywalne z tym co było w "naszych czasach".
Ponieważ zawsze poważnie podchodzę do tego co piszecie to zgodnie z propozycją Adama, wziąłem jakieś tabletki, zamknąłem się w domu i jeszcze raz przeliczyłem czasy przejazdu 100km z 13 radarami i znowu mi wyszło, że to to tylko kilkanaście sekund różnicy na całej 100 km trasie. Nigdy nie kruszyłem kopii o to jak urzędnicy patrzą na fotoradary i gdzie idą pieniądze z nich. Chciałem tylko Cie uspokoić na wypadek gdyby wróciły. Liczyłem na "dzięki Piotrze, tak się zawsze denerwowałem, a teraz widzę, że niepotrzebnie", a Ty, że nie chce ci się już o tym gadać....
Adam Frajtak napisał/a:
Masz jakąś psychozę ?
Adam Frajtak napisał/a:
To wszystko prawda, a dalej to już zależy od tego jak podchodzimy do życia lub inaczej mówiąc ile mamy w sobie psychopaty
Ja mam świadomość że nie mam
Ponieważ większość psychopatów sądzi o sobie podobnie, to tym się najbardziej przejąłem. No bo oczywiście pierwsze co mi przyszło do głowy, że ja też mam taką świadomość, ale co jeśli coś jest jednak na rzeczy, aluzja Adama trafna, a ja żyje w błogiej nieświadomości?
Ale niezawodna wikipedia mnie uspokoiła. Okazuje się, że istnieją konkretne kryteria diagnostyczne, które pomagają rozpoznać psychopatę. To kryteria diagnostyczne icd10, dsmIV i cośtam jeszcze.
Z grubsza psychopata to osobnik, który cechuje się skłonnościami do:
- agresji
- impulsyności
- brakiem troski o bezpieczeństwo własne lub innych
- rozdrażnienia
- autodestrukcji
- łamania prawa
a także -nieliczenem się z uczuciami innych, niezdolnością do podporządkowania się normom społecznym opisującym zachowania zgodne z prawem
Stopień nurkowy: GUE PSAI TMX Cave
Ilość nurkowań rocznie: 100
Ubezpieczenie: DAN Pomógł: 11 razy Wiek: 53 Dołączył: 25 Wrz 2007 Posty: 2601 Skąd: Śląsk
Wysłany: 24-04-2016, 10:58
Doskonały post,
Pokazuje oczojebnie twój to co notorycznie robisz
Jako kłamca kolejny raz powycinałeś pojedyncze słowa i skleiłeś w wypowiedź która nie padła
Według ciebie Powiedziałem
[quote="Piotr Głoskowski"]
Adam Frajtak napisał/a:
To wszystko prawda, a dalej to już zależy od tego jak podchodzimy do życia lub inaczej mówiąc ile mamy w sobie psychopaty
Ja mam świadomość że nie mam
Tym czasem moja wypowiedź to:
Adam Frajtak napisał/a:
Ja mam świadomość że nie mam i nie chcę miec pełnej kontroli nad ludźmi w okół mnie akceptuję fakty i rozumiem że w praktyce kierowcy jeżdżą intuicyjnie
Czyli jak zawsze, najpierw tworzysz posty wymyślając twierdzenia które nie padły wcześniej i zaczynasz z nimi polemizować... to chyba kolejna twoja jednostka chorobowa
_________________ Instruktor NAUI # 49419 http://www.naui.org
"God is at the bottom of the sea and I dive to find him" Enzo Maiorca
Stopień nurkowy: nTMX, Cave, GUE FT
Ilość nurkowań rocznie: 60 Pomógł: 9 razy Wiek: 56 Dołączył: 26 Wrz 2011 Posty: 1040 Skąd: Łódź
Wysłany: 25-04-2016, 07:27
No zaraz zaraz...
Przecież ja tylko polemizuję z aluzją o psychopatii. Jeśli nakłamałem i nic takiego nie padło to przepraszam, ale skoro nie padło to jak to rozumieć?:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum