Forum Dive Trek Group

Zastanów się zanim coś napiszesz - ktoś może to przeczytać...

 

 


"  Strona główna "  FAQ "  Szukaj "  Użytkownicy "  Grupy "  Statystyki "  Rejestracja "  Zaloguj "  Album

Poprzedni temat :: Następny temat
Szacunek dla klienta, kalkulacja kosztów, czy...?
Autor Wiadomość
Tomek Płeć:Mężczyzna


Stopień nurkowy: CMAS P2
Ilość nurkowań rocznie: 100
Ubezpieczenie: ZUS
Pomógł: 4 razy
Wiek: 53
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 176
Skąd: Gdynia
PostWysłany: 16-01-2019, 19:37   Szacunek dla klienta, kalkulacja kosztów, czy...? Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

Hej.
Poniżej nasze posty wybrane z tematów, gdzie wątpliwości budził zastosowany język.
Mam nadzieję, że umiejscowienie naszych wypowiedzi w jednym miejscu będzie ciekawsze niż pozostawianie ich w wątkach niezwiązanych z omawianą sprawą.
Poniższe wypowiedzi zaczerpnąłem z tematu o skuterze Seacraft oraz TecLine Academy

Temat jest na wiele sposobów ciekawy - zapraszam do dyskusji.
Wojtek





pytanie retoryczne (?) - kiedy filmy będą w końcu w naszym języku ojczystym ?

_________________
pozdrowionka
Tomek
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
   
Paweł Seweryniuk Płeć:Mężczyzna
nurkujemy-nie gadamy

Stopień nurkowy: tmx
Ilość nurkowań rocznie: 100
Ubezpieczenie: dan
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 399
Skąd: Stolyca
PostWysłany: 30-01-2019, 09:47   Szacunek dla klienta, kalkulacja kosztów, czy...? Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

nasz polski a nie w naszym języku.

_________________
DiveProject-nurkujemy nawet w wodzie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
   
Norbert Koziar Płeć:Mężczyzna


Stopień nurkowy: P3+TMX
Ilość nurkowań rocznie: 80
Ubezpieczenie: DAN
Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 340
Skąd: Wrocław
PostWysłany: 30-01-2019, 11:21    Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

Paweł Seweryniuk napisał/a:
nasz polski a nie w naszym języku.

bo to jest commercial a nie reklama Wink

_________________
norb
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
   
Tomasz Wciórka Płeć:Mężczyzna
wieczny


Stopień nurkowy: tmx, cave, ccr, dpv
Stopień instruktorski: xr, dan
Ubezpieczenie: nfz ;)
Oznaczenie stage: WIECZNY
Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Mar 2011
Posty: 654
Skąd: Szczecin
PostWysłany: 30-01-2019, 11:31    Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

może dlatego, że świat jest trochę większy niż nasz kraj i jest to celowe działanie marketingowe skierowany do szerszego odbiorcy?

nie rozumiem tego oburzenia, tu czy przy materiałach Tecline, że przecież skoro nasi to wszystko powinno być po naszemu najpierw, bo przecież mamy pierwszeństwo Wink

rozumiem, że opracowując strategię marketingową na rynki światowe materiały promocyjne będziesz robił najpierw po polsku...? bounce

nie każda firma musi zaczynać od zdobywania lokalnego rynku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
   
Paweł Seweryniuk Płeć:Mężczyzna
nurkujemy-nie gadamy

Stopień nurkowy: tmx
Ilość nurkowań rocznie: 100
Ubezpieczenie: dan
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 399
Skąd: Stolyca
PostWysłany: 30-01-2019, 11:56    Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

Tu nie chodzi o znajomość języka tylko wg mnie o podejście i szacunek do klienta.
Ja osobiste nigdy nie kupie nowego samochodu który niema polskiego menu, nie ściągnę płatnej aplikacji która jest na polski rynek ale nie jest w jez. polskim.

Może jednym to przeszkadza innym nie - tylko przez to, jak jesteś na warszawskim lotnisku to maszyny do samodzielnej odprawy są w 30 językach oprócz naszego.
Jestem średnio raz w miesiącu służbowo we Francji, w większości przypadków spotkasz się z niechęcią używając języka innego niż ich narodowy.

_________________
DiveProject-nurkujemy nawet w wodzie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
   
Tomasz Wciórka Płeć:Mężczyzna
wieczny


Stopień nurkowy: tmx, cave, ccr, dpv
Stopień instruktorski: xr, dan
Ubezpieczenie: nfz ;)
Oznaczenie stage: WIECZNY
Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Mar 2011
Posty: 654
Skąd: Szczecin
PostWysłany: 30-01-2019, 12:50    Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

szacunek do klienta to frazes nadużywany nagminnie przez klientów właśnie, to tak z własnego podwórka Wink

pod filmem Tecline były polskie napisy a to i tak za mało, musi być nagrany cały materiał od nowa - "z szacunku"

instrukcja obsługi w języku polskim to wymóg prawa a nie widzimisię sprzedawcy. Nie rozumiem co ma do tego materiał filmowy promocyjny jeden czy drugi.

w Tecline i Seacraft mówią "po naszemu" Wink odpowiadają na @ i telefon po naszemu, instrukcje są po naszemu Wink pod filmem było po naszemu. Pewnie pod skuterem tez będą napisy po naszemu za jakiś czas i nie tylko.

Każdy materiał da się wyprodukować we wszystkich językach, w końcu każdy naród wymaga szacunku i podejścia do klienta.

i nie chodzi o znajomość obcego języka, nie każdy musi go znać, nie każdy musi też oglądać materiały w oryginale. Jakoś nie oburzamy się w kinie, że film ma napisy... a jest skierowany na nasz rynek.

jak to więc jest z tym "szacunkiem"? Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
   
Paweł Seweryniuk Płeć:Mężczyzna
nurkujemy-nie gadamy

Stopień nurkowy: tmx
Ilość nurkowań rocznie: 100
Ubezpieczenie: dan
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 399
Skąd: Stolyca
PostWysłany: 30-01-2019, 13:45    Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

Podaj mi proszę tytuł polskiego filmu wyświetlanego w polskim kinie z oryginalnym anglojęzycznym lektorem bo nic nie przychodzi mi do głowy

Lekko mnie irytuje że jak zaczynamy na lokalnym rynku to mozna, a po jakimś czasie jak firma rozszerza swój zasięg to polski odbiorca jest troszkę pomijany.

Ammonite (firma która ostatnimi czasy chyba głównie produkuje na zachód) wypuścił film reklamujący nowy pomysł na goodmana w wersji polskiej z napisami angielskimi. Można?

A tak w ogólne to film Seacrafta bardzo fajny Smile

_________________
DiveProject-nurkujemy nawet w wodzie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
   
Wojtek A. Filip Płeć:Mężczyzna
Site Admin
Autor Programu Świadome Nurkowanie


Stopień nurkowy: GUE T2+, Cave
Ilość nurkowań rocznie: 365
Stopień instruktorski: emeryt :)
Ubezpieczenie: DAN/PROGLD
Oznaczenie stage: WAF
Pomógł: 125 razy
Wiek: 53
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 11932
Skąd: Warszawa
PostWysłany: 30-01-2019, 14:58    Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

Kiedy byłem wyłącznie konsumentem, bardzo łatwo łatwo ulegałem określeniom: należy mi się, mam prawo wymagać, a że było to związane zwykle z wydawaniem zarobionych przez siebie pieniędzy, usprawiedliwione wydawało mi się dowolne nadużywanie powyższych - w końcu jeżeli nie zrobisz tak jak chcę, to kupię gdzie indziej.
W sumie płacę, więc wymagam prawda Smile ? .

Do dyskusji dołożyłbym kilka elementów do przemyślenia.
Firma produkującą sprzęt planuje swój rozwój w jakimś przedziale czasu. Aby móc coś wypromować, kalkuluje czy ją na to stać. Wychodzi, że owszem, ale konieczna będzie sprzedaż w krótkim przedziale czasu. Ta jest możliwa w kilkunastu krajach. Nieszczęśliwie na liście tych odbiorców nie ma kraju z którego pochodzi firma.
-Czy w związku z tym firma powinna zainwestować w reklamę w krajach o pewnym zbycie i zaplanować dalszy rozwój?
-Czy może postawić na rynek rodzimy, bardzo mało zainteresowany produktami, mając nadzieję, że jednak ruszy?
-Może powinna podzielić przewidziane koszty promowania na rynek pewny i z "szacunku dla rodaków" inwestować również na rodzimym rynku?

No i teraz pytanie które zadaję sobie jako klient.
Jestem wyznawcą firmy XX z innego kraju, na rynku pojawia się konkurencyjny produkt rodzimej produkcji. Rodzimy producent inwestuje w reklamę lokalną. Czy w związku z tym, że producent mnie szanuje (reklama, jest w moim języku), szanuję również jego wysiłek i mając to na uwadze rezygnuję z firmy XX i zaczynam kupować "patriotycznie" ?

No i na koniec tych moich rozważań
W pewnym momencie kumpel mi mówi, że na dalekowschodnim "alegro" można dostać identyczny produkt jak ten nasz, krajowy, ale za 30% ceny, a ja na to:
-nie będę kupował tanich podróbek
-jestem dumny z tego, że wspieram firmę z mojego kraju i planuję kolejne zakupy sam ją reklamując
-taka obniżka?! jasne, że kupuje tam - przecież "krzaczki" zamiast naszych liter tłumaczy każdy internetowy tłumacz, a nikomu nie muszę mówić gdzie kupuję - liczy się kasa!


Tomasz Wciórka napisał/a:
szacunek do klienta to frazes nadużywany nagminnie przez klientów właśnie, to tak z własnego podwórka

Tomasz Wciórka napisał/a:
jak to więc jest z tym "szacunkiem"?

no właśnie Wink
Po naszemu byłoby dobrze napisać, że na pewno masz coś wspólnego z tymi firmami i wypisujesz jakieś takie... Wink .

_________________
Bądź dobrej myśli, bo po co być złej Smile ?
S. Lem
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
   
Monika Płeć:Kobieta


Stopień nurkowy: T1, Full Cave
Ubezpieczenie: DAN/SPTGLD
Oznaczenie stage: SUS
Pomogła: 13 razy
Dołączyła: 07 Lut 2006
Posty: 960
Skąd: koniec świata:)
PostWysłany: 30-01-2019, 17:01    Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

Paweł Seweryniuk napisał/a:
Jestem średnio raz w miesiącu służbowo we Francji, w większości przypadków spotkasz się z niechęcią używając języka innego niż ich narodowy.


Smile tak to znany opis Francji. Czy na pewno godny pochwały?

Kilka ładnych lat współpracowałam z korporacją francuską (kapitał francuski, notowana na francuskiej giełdzie), która szczyciła się tym, że jako jedna z nielicznych firm o rodowodzie francuskim globalnie używa języka angielskiego zamiast wymagać od pracowników w innych krajach nauczenia się francuskiego.

Szeroko rozpowszechnioną w firmie historią była ta, że wraz z sukcesem na skalę globalną główny akcjonariusz i prezes zarządu w dwa lata nauczył się komunikować w języku angielskim. Muszę powiedzieć, że podjęty wysiłek robił duże wrażenie na pracownikach.

Jak to motywował zarząd spółki matki?

Większymi możliwościami ekspansji międzynarodowej i szacunkiem dla pracowników i odbiorców usług oferowanych przez rzeczoną korpo Smile

Widać szacunek na niejednym koniu jeździ Wink

_________________
Nie bywam usatysfakcjonowana rozumieniem czegokolwiek, ponieważ wiem, że moja zdolność pojmowania może być jedynie nieskończenie małym ułamkiem tego, co chciałabym zrozumieć. (Ada Lovelace; 1815-1852)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
   
piotrkw Płeć:Mężczyzna


Pomógł: 41 razy
Wiek: 61
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 1269
Skąd: Trójmiasto
PostWysłany: 30-01-2019, 18:31    Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

Paweł Seweryniuk napisał/a:
Ja osobiste nigdy nie kupie nowego samochodu który niema polskiego menu,


Oj, to ominie Cię wiele ciekawych samochodów ... Wink A producenci z tego powodu się nie zmartwią Wink
Co do Francuzów , to u nich już taka narodowa tradycja .. chyba niezbyt godna pochwały ..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
   
Tomek Płeć:Mężczyzna


Stopień nurkowy: CMAS P2
Ilość nurkowań rocznie: 100
Ubezpieczenie: ZUS
Pomógł: 4 razy
Wiek: 53
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 176
Skąd: Gdynia
PostWysłany: 31-01-2019, 14:15    Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

Paweł Seweryniuk napisał/a:
Tu nie chodzi o znajomość języka tylko wg mnie o podejście i szacunek do klienta.
Ja osobiste nigdy nie kupie nowego samochodu który niema polskiego menu, nie ściągnę płatnej aplikacji która jest na polski rynek ale nie jest w jez. polskim.

Może jednym to przeszkadza innym nie - tylko przez to, jak jesteś na warszawskim lotnisku to maszyny do samodzielnej odprawy są w 30 językach oprócz naszego.
Jestem średnio raz w miesiącu służbowo we Francji, w większości przypadków spotkasz się z niechęcią używając języka innego niż ich narodowy.


dziękuję za Twoją wypowiedź, mam identyczne poglądy.

_________________
pozdrowionka
Tomek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku
Oznacz temat jako nieczytany

Skocz do:  

Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group

Akagahara style created by NashT.